De komst van Air Berlin naar Curaçao druist in tegen het rechtvaardigheidsprincipe van eerlijke concurrentie met gelijke condities voor alle partijen. Dat stelt Simone Wickenhagen, general manager van het Caribisch gebied, Suriname & Guyana voor de KLM. Air Berlin start een rechtstreekse lijndienst van Düsseldorf naar Curaçao.
“Concurrentie is altijd goed, dat staat voorop. Het houdt je scherp en op de tenen. Maar concurrentie zoals die hier door de regering is gecreëerd, vinden wij heel slecht. Met ingang van 15 november vliegt de Duitse luchtvaartmaatschappij wekelijks op deze route met een Airbus A330-200 met 303 stoelen. Air Berlin is daarmee de enige Duitse luchtvaartmaatschappij die naar Curaçao vliegt. De Curaçao Tourism Board en overheids-NV Curaçao Airport Holding staan garant voor ieder 2,5 miljoen gulden voor de komst van Air Berlin.
“Wij vliegen zonder dat we enige subsidie, enige garantie krijgen en Air Berlin wordt binnengehaald met miljoenen” zegt Wickenhagen. Lees het artikel op de site van Radio Nederland.
Airlberlin is geen concurrentie , want hun tarief is heel wat duurder , dus duurder dan KLM en Arkefly. Ik heb gisteren toevallig hun tarieven bestudeerd. Hun tarieven hebben een verschil tussen de de 70 en 100,00 duurder , invergelijking met de tarieven van Arkefly en KLM , voor een retour ticket naar Curacao. Want ze laten jou denken dat ze goedkoper zijn , doordat hun tarieven alleen heenreis tarieven zijn. Dus ik zal me niet druk maken om Airberlin. Ik blijf gerust met Arkefly of KLM vliegen.